سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یک سبزی ریشه ای مملو از پتاسیم، فیبر و ویتامین های A و C است. آنها منبع عالی کربوهیدرات های پیچیده مورد نیاز ورزشکاران برای سوخت هستند. دریافت پتاسیم کافی همچنین خستگی، گرفتگی عضلات و احساس ضعف را کاهش می دهد.سبزیجات پخته

سیب زمینی شیرین را می توان به روش های مختلفی در رژیم غذایی خود گنجاند. سیب زمینی شیرین پخته شده را با ماست یونانی و کره بادام برای صبحانه پر کنید، برش ها را تفت دهید، آنها را به سالاد اضافه کنید، یا بپزید تا ترد شوند و به عنوان سیب زمینی سرخ شده با همبرگر لذت ببرید.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه زرد روشن است که در اصل هندی است و برای آشپزی و فواید دارویی استفاده می شود. بیشتر به دلیل اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن شناخته شده است و ممکن است در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی و دیابت نقش داشته باشد.

زردچوبه همچنین یکی از تمرکزهای اخیر تحقیقات ریکاوری پس از ورزش است. شواهد نشان می دهد که افرادی که بعد از تمرین از زردچوبه استفاده می کنند، درد و حساسیت عضلات را کاهش می دهند، آسیب عضلانی را کاهش می دهند و نشانگرهای التهابی را کاهش می دهند.

زردچوبه را با پاشیدن ادویه روی سبزیجات برشته، اضافه کردن آن به کاری یا درست کردن شیر طلایی در برنامه روزانه خود بگنجانید. زردچوبه به صورت مکمل نیز موجود است.

هیدراتاسیون تفاوت ایجاد می کند

هیدراتاسیون کافی برای سلامت کلی و عملکرد ورزشی ضروری است. همه ما از طریق عملکردهای طبیعی بدن مانند تنفس، هضم و تعریق آب از دست می دهیم. ورزشکاران باید آب اضافی و الکترولیت های از دست رفته در طول ورزش را جایگزین کنند.واکسن کووید 19

کم آبی بدن می تواند منجر به فشار قلبی عروقی، تغییر عملکرد متابولیک و افزایش دمای بدن شود. افراد همچنین سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم را با تعریق از دست می‌دهند. برای جلوگیری از کم آبی، مهم است که اطمینان حاصل کنید که قبل، حین و بعد از ورزش نوشیدنی می‌نوشید تا سطح هیدراتاسیون کافی را حفظ کنید.