سلامت مردان: نکات سبک زندگی برای مردان بالای 50 سال:

چه مقدار و چه نوع فعالیتی برای مردان بعد از 50 سالگی مفید است؟

فعالیت بدنی بهترین راه برای مردان بالای 50 سال برای بهبود سلامت قلب، قدرت عضلانی، انعطاف پذیری و تعادل است. فعالیت بدنی به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله زوال عقل کمک می کند.آموزش و سرگرمی

ورزش هوازی یا کاردیو باعث پمپاژ قلب می شود و از گروه های عضلانی بزرگ استفاده می کند. پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا همگی تمرینات هوازی هستند. تمرینات قدرتی شامل استفاده از وزنه برای عضله سازی است. تمرین با دمبل یا روی دستگاه های وزنه برداری نمونه هایی از تمرینات قدرتی هستند.

کارشناسان هر دو نوع ورزش را توصیه می کنند. مردانی که فعال نبوده اند باید قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنند و فعالیت هایی را که از آنها لذت می برند انتخاب کنند تا شانس موفقیت آنها افزایش یابد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​(پیاده روی سریع) در هفته و فعالیت های تقویت کننده عضلات را در دو یا چند روز در هفته توصیه می کند.

آیا ترک سیگار بعد از 50 سالگی تاثیری در سلامت مردان دارد؟

هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. به محض ترک سیگار، بدن شروع به التیام آسیب های ناشی از سیگار می کند.

سیگاری هایی که به سرعت سیگار را ترک می کنند متوجه می شوند که می توانند راحت تر نفس بکشند، انرژی بیشتری داشته باشند، "سرفه سیگاری" را از دست بدهند و حس چشایی و بویایی بهتری داشته باشند.

برای سلامتی طولانی مدت، ترک سیگار خطر حمله قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا را کاهش می دهد - بیماری هایی که در مردان بالای 50 سال شایع تر از مردان جوان تر هستند.تکنیک های اندروید

ترک سیگار می تواند به مردان بالای 50 سال کمک کند که احساس بهتری داشته باشند، در کنار خانواده و دوستان فعال تر باشند و از نیمه دوم زندگی خود با سلامتی بهتر لذت ببرند.